Clubkampioenschap dubbel senioren

Clubhuis
12-6-2019 18:00 - 16-6-2019 22:00
0

Er wordt gespeeld in poules en er is een kwalificatiefase. De wedstrijden duren een uur. De wedstrijden in de poule worden zoveel mogelijk op dezelfde avond (doordeweeks tussen 18:00 uur - 23:00 uur) of op een deel van de zaterdag (‘s middags, ‘s avonds) gespeeld. Een koppel speelt op een avond of een deel van de zaterdag maximaal 3 keer een uur, met tussendoor (tenminste) een uur om te herstellen. Hoeveel avonden voorafgaande aan het weekend nodig zijn, hangt af van het aantal inschrijvingen en de grootte van de poules. Alle finales worden sowieso op 16 juni gespeeld en dan wordt niet op tijd gespeeld; je wint door als eerste 2 sets te pakken. Omdat veel poulewedstrijden op hetzelfde dagdeel worden gespeeld, is aan het einde van dat dagdeel in veel poules duidelijk wie zich kwalificeert. Veel koppels zijn straks verder slechts een avond of een dagdeel van de zaterdag kwijt aan het spelen van de kwalificatiewedstrijden. Wanneer je je kwalificeert, speel je natuurlijk de finale op 16 juni.